Ilyen kell, hogy legyen a kész alkatrész. A gyártásnál kritérium volt a toldásmentes, 1db anyagból való elkészítés. Alumínium ( AlMgSi1 )
T003_B
Ez lesz a kiinduló nyersanyagunk.
T003_C
4 pofás tokmányba fogjuk . A hátsó sík felülethez egy ideiglenes hézagoló al- kalmatosságot teszünk. Ez biztosítja a felület párhuzamosságát a tokmánnyal. Esztergálás előtt kivesszük az eszközt.
Szemfüles olvasóim, ezen kép kapcsán figyelmeztettek, hogy a tokmánykulcsot még a fényképezés erejéig se felejtsem a tokmányban ! Mivel minden észrevételt komolyan kell venni, így azóta csőre töltött puskát sem fényképezek. :)
T003_D Elkészítjük a képzeletbeli "T" alaknak a középső szárát. A furatot ez esetben lép- csősre kell készíteni. Két fúrót kell hasz- nálnunk , egy 4-eset és egy 1,5mm-eset. A "T" alak ezen száránál egyelőre csak a 4-essel fúrunk be. Később meglátjuk, hogy miért. A megmaradó szögletes anyag nem vé- letlenül 15,2x15,2 mm-eres.
T003_E Hoppá, most milyen jól meg tudjuk fog- ni a 15,2 mm-es formát. :)
T003_F Lenagyoljuk a "T" alak ezen szárát is. ( CSAK nagyolunk )
T003_G Meguntam a 4 pofás tokmányt , három pofásra cserélek. Az előzőleg lenagyolt felületet megfogva , lenagyoljuk a "T" utolsó szárát is. Persze lehetne ezt 4 po- fásban is csinálni, de az olyan ciki... :)
T003_H Beközpontozzuk a nagyolt szárakat , majd besüllyesztünk 4-es fúróval két oldalról.
T003_I Majd két oldaról átfúrjuk az egész alkat- részt az 1,5mm-es fúróval.
T003_J Most térünk vissza a "T" alak középső szárának 1,5mm-es fúrásához . Rafinál- tan ezt a műveletet egy oszlopos fúrógé- pen végezzük el . Eddig azért nem végeztük el ezt a fúrást , mert a másik két száron átfutó 1,5-es furatok sosem találkoztak volna össze. Így viszont minimálisra csökkentettük a a fúró törés kockázatát... :)
T003_K Elkezdhetjük az elmaradt szárak méret- re esztergálását.
T003_L Micsoda szabálytalan patron befogási módszer ?!? Remélem senki sem látta... :) Ha ezekkel végeztünk akkor megvere- getjük a vállunkat, hogy jól dolgoztunk.