A sérült tengely részt eltávolítjuk, majd egy új darabbal pótoljuk. Első lépés, hogy tervezünk, számolunk, majd elkészítjük a későbbiekben felhasz- nálásra kerülő pót darabot. Van egy M15x1,5-ös menete illetve egy 15,01mm-es illesztő átmérője. Ez a két felület a felelős az későbbi rög- zítésért és megvezetésért.
T006_B
A számításoknak megfelelő hosszban leszúrjuk. A hosszabb tengelyrészhez egyelőre nem nyúlunk.
T006_C
..... csak leoldalazzuk méretre.
T006_D
Most kerül csak elő a motor forgórész. A tokmányba fogott résztől a csapágyig egyenes a tengely, de a csapágyból kiló- gó rész elgörbült és megsérült a retesz horony. Kiórázzuk a csapágyat és a tokmányba fogott részt, ha minden jó akkor nagy erővel rögzítjük az alkatrészt. A tokmány meghúzása után is órázunk.
T006_E
A terveknek megfelelő helyen leszúrjuk a tengelyről a felesleget. Az ilyen típusú toldásoknál, mindig a ké- pen is látható helyet vagy a környékét válasszuk ki az összeillesztési pontnak, sosem a csapágy előtti részt.
T006_F
A megmaradt csonkot egy érintő fogással tisztára esztergáljuk. Ez a felület egy mé- rési pont lesz a későbbiekben, ha valami- ért kimozdulna a tengely a tokmányból.
T006_G
Megfúrjuk az M15x1,5-ös menet magméretét. Ne másszon el a fúró, arra figyeljünk.
T006_H
Kiesztergáljuk a 15-ös illesztő átmérőt méretre.
T006_I
Menetfúrás. Itt van egy érdekessége a mű- veletnek. Mivel az illesztő furat 15,00 mm, a szabványos 15-ös menetfúró 1-2 tizeddel nagyobb átmérőjű, így az illesztő átmérőt is megkarcolja a menetfúró az emelkedésnek megfelelően. Ennek a karcnak szerepe lesz a következő lépésnél.
T006_J
Lezsírtalanítjuk az alkatrészeket, majd vé- konyan ragasztót viszünk fel , mind a két alkatrészre és összetekerjük őket. A ragasztó fazékidejét érdemes kihasznál- ni teljes egészében az összecsavarásra. Mi- nél lassabban tekerjük össze az alkatrésze- ket annál kisebb túlnyomás keletkezik az ü- regben , vagyis annál kevesebb ragasztó a- kar kijönni az illesztések közül. Most jön jól az illesztő átmérőn levő karco- lás. Itt tud kiáramolni a bentrekedt levegő. A végén egy "agresszív" szerszámmal össze- húzzuk a darabokat. ( Loctite 2701 volt a ragasztó )
T006_K
Valahogy így fog kinézni a kész cucc, de ne szaladjunk előre, addig még van pár művelet.
T006_L
Ha megkötött a ragasztó akkor beközpon- tozzuk a tengelyvéget.
T006_M
Ezen kép kapcsán rengeteg vallási felekezet keresett meg miszerint birtokomban van az a kép amin az ÚR keze látszik. Az esztergályos ÚR keze az. :))) Szóval itt már látszik, hogy mit kell még csinálni a tengelyvéggel. Szomszédom a Pista bá "asszondaná", hogy "mit kell csinyáni" :)
T006_N
Na, valami ilyesmit kellett csinyáni.
T006_O
Egy M5-ös menetnek a magfurata még hiányzik a végéről.
T006_P
Na meg az M5-ös menet is hiányzik még.
T006_Q
Ez a nagy vasdarab egy keresztszánra fogható és magasságában állítható satu. A satu pofái prizmásak és mindkét pofa együtt nyit, együtt zár, ergo akármit is fo- gok meg benne az tuti a gép tengelymagas- ságában fog állni.