Villanymotor pajzs javítás. |
T049_A Egy használt (elhasznált) motor pajzsot kell felperselyezni. A csapágy jól kijárta a házat, már vagy 5 tizeddel nagyobb a csapágyfészek a kelleténél. |
T049_B Erről az oldaláról kellene tokmányban megfogni, hogy a túloldaláról fel lehessen nagyobbra esztergálni a csapágy helyét, de itt nincs forgácsolt fogási felület. Nem marad más hátra, mit a csapágy felőli oldalon fogjuk meg a pajzsot, ott ahol a motor házával össze van illesztve. A pirossal jelölt részig esztergáljuk fel a furatot és a zölddel jelölt felületből leoldalazunk kb 2 mm-t. |
T049_C Valahogy így...... |
T049_D Aztán jön a kiesztergált rész pótlása. Kb így fog kinézni a munkadarab amit majd beültetünk. |
T049_E Először lenagyoljuk a külső vállat kb 1mm ráhagyással.... |
T049_F Majd az egyik kedvenc késemmel S024 előfúrás nélkül kinagyoljuk a furatot. |
T049_G 2 fogásból eljutottunk 0-ról 46mm-ig. Ha ez kész akkor jelen esetben ugyanezzel a késsel kiesztergáljuk a furatot 47-es csapágyméretre. |
T049_H Aztán a külső méretet is simítjuk és 1- 1,5mm-enként apró, nem túl mély beszúrásokat (karcokat) csinálunk a palástfelületbe. A beszúrások mélysége nem kell, hogy több legyen 0,1 - 0,15 mm-nél. Ezekben a beszúrásokban majd szépen meg tud ülni a ragasztó amivel majd rögzítjük a perselyt a pajzsban. |
T049_I Leszúrjuk..... |
T049_J Most kihasználom a TOS gép egyik sajátosságát a lépcsős patront. Persze ezt nem így kell szerelni hivatalosan, de ezzel az egyszerűsítéssel gyorsabb leszek. Szóval ha belenyomom a forgócsúcsot akkor szétfeszül a patron palástja és ezt használjuk ki a következő műveletnél. |
T049_K Nem kell sokat fognia a patronnak, csak annyit, hogy 1-2 tized mm-t le tudjak oldalazni az alkatrészből. Ezzel le is tisztáztunk a szúrt felületet. |
T049_L Ilyen lett a kész alkatrész... |
T049_M Zsírtalanítunk , ragasztunk, bepréseljük a helyére a cuccot. Ha megszáradt a ragasztó akkor beszereljük a pajzsba a csapágyat és kész is a teljes munka. |